مقالات, وبلاگ

دستگاه پلاتینیوم ،آیا لیزر موهای زائد  بادستگاه پلاتینیوم برای شما مناسب است؟

دستگاه پلاتینیوم ،آیا لیزر موهای زائد  بادستگاه پلاتینیوم برای شما مناسب است؟

دستگاه پلاتینیوم ،آیا لیزر موهای زائد  بادستگاه پلاتینیوم برای شما مناسب است؟

عکس توسط Thomas EyeDesign/Getty Images.

اصلاح، اپیلاسیون، موچین، شکرک زدن. تقریباً به اندازه مناطقی که موهای زائد بدن و صورت جوانه می زنند، روش های رایج برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت وجود دارد.

و سپس لیزر وجود دارد. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تخمین می زند که بیش از یک میلیون آمریکایی در سال 2014 از این روش استفاده کردند که از سال 2000 افزایش 51 درصدی را نشان می دهد.

لیزر موهای زائد که زمانی بسیار پیشرفته بود، دموکراسی شده است.

قیمت‌های لیزر دستگاه پلاتینیوم کاهش یافته است، در مطب‌ها و سالن‌های پزشکی در دسترس است، و هیچ کمبودی در فرهنگ پاپ اختصاص داده شده به این دستگاه‌ها وجود ندارد:

شاهد بودیم که کیم و کلویی کارداشیان در یکی از قسمت‌های Keeping Up With the Kardashians لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند  .

سو لی، مالک کپیتال لیزر در راسلین می‌گوید: «هنگامی که 17 سال پیش کار با لیزر را شروع کردم، این روش معمول نبود و گران‌تر بود.

به علاوه، اکنون این روند بسیار کمتر دردناک است، زیرا پالس های لیزر سریعتر هستند و فناوری خنک کننده جدیدی وجود دارد.

با این حال، این روش از بین بردن موهای زائد هنوز دقیقاً ارزان نیست – میانگین قیمت برای درمان یک ناحیه از بدن حدود 1700 دلار است.

و اگر نوعی انفجار سریع  تفنگ پرتویی به سبک جنگ ستارگان را متصور هستید، به همین سادگی نیست:

برای کاهش قابل توجه رشد مو مجبور خواهید بود اکثر نواحی را چندین بار در طول ماه درمان کنید.

بنابراین، چگونه انتخاب می کنید که کجا یا اگر بروید زیر نور؟

دستگاه پلاتینیوم چگونه کار می کند

دستگاه پلاتینیوم ،آیا لیزر موهای زائد  با دستگاه پلاتینیوم برای شما مناسب است؟

بر خلاف اصلاح و اپیلاسیون، که موهای موجود در سطح پوست را از بین می برد، لیزرها آنچه در زیر آن نهفته است را هدف قرار می دهند: فولیکول زیر درم شما.

با استفاده از فتوترمولیز انتخابی (SPTL)، لیزرها با گرم کردن اهداف تیره (در این مورد، ملانین در فولیکول ها) بدون سوزاندن بقیه پوست، آسیب موضعی ایجاد می کنند.

یک تکنسین یا پزشک با یک قطعه دستی که شبیه به اتصال شلنگ جاروبرقی است، پرتوهای نوری را در چند ثانیه به پوست از قبل تراشیده شده ساطع می کند.

این انرژی پیاز موی زیرین را از بین می برد و چند روز یا چند هفته بعد، موهای باقی مانده بیرون می ریزند و چیزی شبیه به دسته ای از مژه ها، خاکسترها یا گاهی اوقات یک دسته کوچک مو می ریزند.

چقدر طول میکشد

طول جلسات بسته به اینکه کدام قسمت از بدن شما تحت درمان است، متفاوت است – کمی تیرگی روی چانه شما ممکن است پنج دقیقه طول بکشد تا زانو بزند، در حالی که پشت مردی با پوست کلفت ممکن است 30 دقیقه یا بیشتر طول بکشد.

مهم نیست به کجا می روید، احتمالاً به شش تا هشت جلسه با لیزر حرفه ای نیاز دارید تا نتایج کامل را مشاهده کنید، که معمولاً 80 تا 90 درصد رشد مو را کاهش می دهد.

دلیل اینهمه بازدید؟ پرتوهای لیزر روی فولیکول‌ها در فاز رشد فعال «آناژن» بهترین کار را دارند و برای از بین بردن همه (یا تقریباً همه) در یک منطقه، باید چندین بار برگردید.

انسان در هر اینچ مربع از پوست بین 50 تا بیش از 300 فولیکول دارد.

Shobha Tummala ، بنیانگذار Shobha ، یک زنجیره حذف موهای زائد معروف به شکرک زدن و اپیلاسیون که اخیراً شروع به ارائه لیزر موهای زائد در شعبه مرکز شهر DC خود کرده است، می‌گوید:

«غیرقابل پیش‌بینی است که در حالت فعال چند نفر گیر خواهید آورد . “همه انواع چیزها می توانند بر تعداد موهایی که در یک جلسه معین ضربه می زنند تأثیر بگذارند – هورمون ها، ویتامین ها.”

مواقع دیگر، بیماران از سرعت نرم شدن آنها شگفت زده می شوند.

زنی که آندریا را به دلایل حفظ حریم خصوصی می‌نامیم، می‌گوید:

«از اینکه حتی پس از تنها چهار بار مراجعه به کلینیک لیزر، از داشتن خط بیکینی ضخیم و پرپشت تقریباً هیچ چیز شوکه شدم. من حتی سریالم را تمام نکردم و هنوز هم از نتایج راضی هستم.

بیماران اغلب تصمیم می‌گیرند که این روش را در طول آنچه صنعت «فصل لیزر» می‌نامد انجام دهند – پاییز تا بهار، زمانی که اجازه دادن به رشد مجدد مو در بین جلسات چندان قابل توجه نیست.

این به این دلیل است که، در حالی که شما مجاز به اصلاح بین قرارها هستید، نمی توانید اپیلاسیون یا موچین کنید. لی می‌گوید:

«فولیکول‌ها باید وجود داشته باشند تا بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. “شما نمی توانید چیزی را که وجود ندارد لیزر کنید.”

مرتبط: 6 محصول سریع و جدید محافظ پوست که باید امتحان کنید

انتخاب لیزر دستگاه پلاتینیوم  مناسب

نوع لیزری که برای از بین بردن فولیکول ها استفاده می شود بسته به پوست و رنگ طبیعی موهای شما متفاوت است.

لیزرهای دایود و الکساندرایت که پالس‌های کوتاه‌تری منتشر می‌کنند، معمولاً برای پوست‌های روشن و متوسط ​​با موهای تیره‌تر و درشت‌تر مناسب هستند.

مشتریانی که پوست زیتونی تا سیاه دارند معمولاً با لیزر Nd:YAG درمان می‌شوند که طول موج بیشتری دارد، به این معنی که پرتوها به عمق پوست نفوذ می‌کنند تا سطح را نسوزند.

سوختگی های لیزری بار دیگر مشکلی برای پوست های تیره تر با ملانین بیشتر بود. با این حال، گاهی اوقات تکنسین ها برای جلوگیری از سوزاندن مشتریان با پوست تیره، از انرژی کمتری استفاده می کنند.

 

با خبرنامه خرید ما از جدیدترین مدهای دی سی و دستگاه پلاتینیوم  مطلع شوید

پیدا کردن مد و معاملات، و آخرین روند برای شما و خانه شما.

یا، همه خبرنامه های ما را ببینید. با ثبت نام، با شرایط ما موافقت می کنید .

مو بور و مو قرمز را می توان درمان کرد، اما سطح کمتر ملانین در موهای آنها به این معنی است که لیزر به آن اندازه موثر نخواهد بود و برخی از روش ها حتی بر روی آن بیماران تاثیری نمی گذارد.

موهای خاکستری به دلیل کمبود ملانین نمی توانند مورد هدف لیزر قرار گیرند، بنابراین مراقب عملی باشید که می گوید می تواند.

تینا آلستر ، متخصص پوست ، مدیر مؤسسه جراحی لیزر پوست واشنگتن ، که دفاتری در مرکز شهر DC و Chevy Chase دارد ، می‌گوید:

«وقتی فردی با موهای روشن درخواست لیزر می‌کند، من او را به سمت یک درمان جایگزین مانند نخ یا اپیلاسیون هدایت می‌کنم . دکتر آلستر از اوایل دهه 90 از لیزر برای از بین بردن موها استفاده می کرد.

به دنبال یک پزشک باتجربه باشید، خواه یک تکنسین لیزر با گواهینامه هیئت مدیره در حوزه قضایی خود باشد یا برای مراقبت بیشتر، یک متخصص پوست، که بهتر می تواند عوارض احتمالی مانند سوختگی، جای زخم یا تاول را برطرف کند.

اگر مرکز لیزر موهای زائد با دستگاه پلاتینیوم را انتخاب می‌کنید، به دنبال روشی باشید که به آن اختصاص داده شده است، نه آرایشگاه‌های مو یا ناخن که این کار را در پهلو انجام می‌دهند و بنابراین ممکن است بهترین لیزر یا با تجربه‌ترین کارکنان را نداشته باشند.

و به دنبال عضویت در سازمان های حرفه ای مانند انجمن رفع موهای زائد بالینی و پزشکی  و انجمن بین المللی زیبایی و لیزر باشید .

جایی که می توانید با دستگاه پلاتینیوم زاپید شوید

مانند آن ژیلت معتبر یا ظرف موم، لیزرها دستگاه پلاتینیوم تقریباً روی هر ناحیه ای که مو رشد می کند کار می کند. این یک موهبت ویژه در مناطق رشد خشن – خط بیکینی، گردن مردان – است که مستعد برآمدگی و تحریک ناشی از اصلاح هستند.

آلستر می گوید: «ما مشتریان مرد زیادی داریم که دوست دارند موهای صورت خود را کم رنگ کنند، به خصوص اگر مستعد ابتلا به فولیکولیت هستند» (موهای ملتهب یا عفونی).

رایج ترین منطقه برای درمان؟ برای مردان، پشت و سینه؛ برای زنان، خطوط بیکینی و زیر بغل. هدر کلاین از پوتوماک، که زیر بغل و خط بیکینی خود را در سال‌های 2011 و 2012 لیزر کرده بود، می‌گوید:

«من کاملاً منصف هستم، اما عجیب است – موهای زیر بغلم واقعاً تیره بودند، مثل یک سایه ساعت 5. کار کردم و حالا می توانم یک تاپ بدون آستین بپوشم.»

پاها، بازوها و شکم نیز مانند نواحی کوچک صورت مانند گونه‌ها، چانه و ابروها انتخاب‌های برتر هستند. Shobha Tummala می گوید:

«اما شما نمی توانید قسمت زیر ابروهای خود را انجام دهید. لیزر می تواند چشم شما را بسوزاند. به همین دلیل است که تکنسین ها و هر کسی که زائل می شود باید در طول درمان از عینک محافظ استفاده کنند.

دستگاه پلاتینیوم ،آیا لیزر موهای زائد  بادستگاه پلاتینیوم برای شما مناسب است؟

نتایج بلند مدت دستگاه پلاتینیوم

سازمان غذا و دارو، لیزر موهای زائد را یک روش درمانی “کاهش مو” می داند، زیرا در هر زمانی، فولیکول های غیرفعال قبلی می توانند به دلیل تغییرات هورمونی و سایر عوامل شروع به تولید موهای جدید کنند.

در مورد فولیکول‌های فعال، هرچه تعداد درمان‌های بیشتری انجام شود، رشد مجدد کم‌تر و موهای باقی‌مانده ضعیف‌تر می‌شود. آلستر می گوید:

«فولیکول ها بسیار شبیه علف های هرز هستند. “هرچه بیشتر با لیزر دستگاه پلاتینیوم به آنها حمله کنید، دفعه بعد کمتر برمی گردند.”

دکتر الیوت بتل ، یکی از بنیانگذاران آبگرم پزشکی Cultura در Friendship Heights، می‌گوید که با پیشرفت درمان و نازک‌تر شدن موها، ممکن است از نوع دیگری از لیزر استفاده کند.

بسیاری از بیماران گزارش می‌دهند که حتی اگر هنوز چند تار مو در ناحیه تحت درمان باقی مانده باشد، رشد نازک‌تر و کمیاب‌تر به راحتی با تیغ یا واکس زدن گاه به گاه قابل کنترل است.

برخی دیگر سالی یک بار برای تشخیص ولگردها برای لیزر مراجعه می کنند.

درمانهای خانگی جایگزین  دستگاه پلاتینیوم

همان پیشرفت‌های تکنولوژیکی که بوم لیزر داخلی را به حرکت درآورده است، تعداد زیادی از دستگاه‌های جدید خانگی را تولید کرده است .

آلستر می‌گوید: «آنها می‌توانند بسیار عالی باشند – معمولاً هر کدام ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار». آنها به اندازه دستگاه های مطب قوی نیستند، بنابراین باید دو برابر بیشتر از یک مطب درمان انجام دهید.

اما مردم ایده لیزر را در خلوت خانه خود دوست دارند.»

برندهای برتر عبارتند از Tria، که از لیزرهای دیودی استفاده می کند که در طول موج های تک، شبیه به مدل های سالن، زاپ ساطع می کنند. همچنین در دسترس است:

دستگاه‌های کاهش دهنده موی نور پالسی شدید (IPL) ارزان‌تر، مانند دستگاه‌هایی که توسط Veet ساخته شده است، که پرتوهای نور را در طول موج‌های چندگانه می‌فرستند، به این معنی که زاپ‌های هدفمند کمتر و دیفازی‌زدایی کندتر است.

مرتبط: 3 گزینه توصیه شده برای اپیلاسیون در خانه

هزینه دستگاه پلاتینیوم

در سال 2014، انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تخمین زد که یک جلسه کاهش موهای زائد با لیزر دستگاه پلاتینیوم به طور متوسط ​​​​289 دلار هزینه دارد (که با فرض یک دور درمان 6 جلسه، به 1734 دلار می رسد).

اما در منطقه واشنگتن، هزینه ها بسیار متفاوت است. اکثر مشتریان یک بسته سه یا شش بار خرید می کنند که تخفیف جزئی را در جلسات تک به همراه دارد.

(در Shobha، حذف سه جلسه ای با خط بیکینی 396 دلار است که 45 دلار صرفه جویی در خرید قرار ملاقات های فردی دارد.) رفتن به متخصص پوست معمولاً بیشتر از مراجعه به سالن است.

زنی که آلیس نامیده می‌شود، می‌گوید: «برای انجام خط بیکینی من گران بود – در کل حدود 1500 دلار. اما هر بار که با آن پرتوها به من ضربه می‌زدند، به این فکر می‌کردم که در ده سال گذشته چقدر برای اپیلاسیون خرج کرده‌ام، و احساس می‌کردم ارزشش را دارد.»

مراقب معاملات مشابه گروپون باشید که برای واقعی بودن خیلی خوب به نظر می رسند. آنها اغلب از پزشکان بی‌تجربه یا از مشاغلی مانند سالن‌های ناخن که از لیزرهای دستگاه پلاتینیوم  ارزان‌تر و کم‌تأثیر استفاده می‌کنند، می‌آیند.

عامل درد دستگاه پلاتینیوم

لیزر موهای زائد دستگاه پلاتینیوم چقدر ضرر دارد؟ پاسخ به آستانه درد، رنگ و بافت موهای شما و ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

سو لی از کپیتال لیزر می‌گوید: «قاعده کلی این است که اگر موهای شما تیره‌تر و درشت‌تر است، از بین بردن آن دردناک‌تر است .

لیزر دستگاه پلاتینیوم برای هدف قرار دادن آن باید انرژی بیشتری صرف کند. اکثر مردم زاپ ها را به صورت احساس سوزن سوزن یا ضربه زدن به نوار لاستیکی توصیف می کنند.

فاکتور اوچ در نواحی ظریف (ناحیه برزیلی خط بیکینی برای کسانی که همه را از بین می برند) و در مناطقی که موها متراکم تر هستند افزایش می یابد.

مردی که ما آن را فرد می نامیم، می گوید:

«لیزر کردن پشتم تجربه لذت بخشی نبود. کمی شبیه یک سری گزش حشرات بود و مدت آن بدتر از زاپ بود.» برخی دیگر فقط تحریک خفیف را گزارش می کنند. کلاین می گوید:

«لیزر شدن تا حدودی شبیه به نیشگون گرفتن بود. “من آن را بیشتر روی خط بیکینی خود احساس کردم، اما واقعاً چیز مهمی نبود.”

تکنسین‌ها می‌توانند قبل از درمان از کرم بی‌حس‌کننده برای کاهش درد استفاده کنند—فقط خودتان آن را قبل از قرار ملاقات نزنید، زیرا ممکن است در صورت زیاده‌روی در این موارد، واکنش نامطلوبی داشته باشید.

بسته‌های یخ پس از درمان و کرم کورتیزون بدون نسخه نیز به قرمزی و برآمدگی‌های باقی‌مانده کمک می‌کنند که بیشتر آنها در عرض 24 ساعت از بین می‌روند.

به علاوه، فناوری در کنار شماست. لیزرهای مدرن مجهز به عناصر خنک‌کننده هستند تا گرمای بیش از حد پوست را خنثی کنند – به‌ویژه، انفجار هوای سرد قبل یا بعد از پالس‌های لیزر دستگاه پلاتینیوم.

«و در چند سال گذشته، لیزرها دستگاه پلاتینیوم بسیار سریع‌تر شده‌اند – ما در مورد زاپ‌هایی صحبت می‌کنیم که کسری از یک طول می‌کشند.

دوم، فادیا هویک ، معاون اجرایی انجمن رفع موهای زائد بالینی و پزشکی ، یک سازمان غیرانتفاعی که به آموزش حذف مو اختصاص دارد ، می‌گوید .

“مغز شما زمان زیادی برای پردازش آنچه اتفاق می افتد ندارد.”

نگرانی های ایمنی دستگاه پلاتینیوم

قبل از انجام این نوع از بین بردن موهای زائد، برای اطمینان از اینکه کاندیدای خوبی هستید و نسبت به پزشک اطمینان دارید، به مشاوره مراجعه کنید.

یک فرد خوب باید اقدامات احتیاطی قبل از لیزر دستگاه پلاتینیوم را انجام دهد. یک هشدار مهم: اگر برنزه شده اید یا آفتاب سوخته شده اید یا در چهار تا هشت هفته گذشته از یک محصول برنزه کننده استفاده کرده اید، به سراغ لیزر درمانی نروید.

لیزرها دستگاه پلاتینیوم با تشخیص تفاوت بین رنگ پوست و رنگ مو عمل می کنند و پوست تیره تر می تواند منجر به انرژی اضافی شود که منجر به قرمزی، سوختگی یا تاول می شود.

در موارد نادر، سوختگی یا اسکار می تواند باعث هیپوپیگمانتاسیون (لکه های کم رنگ تر) یا هیپرپیگمانتاسیون (لکه های تیره) شود.

با این حال، عوارض جانبی جدی غیرمعمول است. آلستر می‌گوید: «هیچ مدرکی مبنی بر وجود اثرات منفی طولانی‌مدت از کاهش موهای زائد با لیزر دستگاه پلاتینیوم وجود ندارد.

ما از تابش غیر یونیزه استفاده می کنیم، بنابراین این لیزرها از قرار دادن پوست در معرض نور خورشید ایمن تر هستند.

در یک مطالعه 2000-2002 در  مجله جراحی زیبایی،  یک گروه آزمایشی متشکل از 322 نفر تحت درمان لیزر موهای زائد با دستگاه پلاتینیوم یا لیزر الکساندرایت با پالس بلند قرار گرفتند و فقط ده مورد عوارض (هیپو و هایپرپیگمانتاسیون) را گزارش کردند.

مایکل اولدینگ ، رئیس مرکز جراحی زیبایی دانشکده پزشکی GW می‌گوید: «لیزر موهای زائد مدت‌هاست که وجود داشته است . “اگر عوارض جدی وجود داشت، تا به حال می دانستیم.”

می خواهید چیز دیگری را امتحان کنید؟ درمپلنینگ را بررسی کنید،

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه